poniedziałek, 24 marca 2014

Terapia metodą audio-psycho-lingwistyczną Tomatisa

System eduSensus Uwaga Słuchowa pozwala na przeprowadzenie treningu słuchowego poprzez tzw. elektroniczne ucho. Elektroniczne ucho połączone jest z komputerem, za pomocą którego można ustawić parametry zgodne z uzyskaną diagnozą. Terapia oparta o metodę Tomatisa polega głównie na treningu słuchowym oraz modyfikacji słyszenia dźwięków o różnej częstotliwości. Odsłuchiwane nagrania są w taki sposób dostosowane, by pobudzać różne obszary kory mózgowej oraz zwiększać efektywność przetwarzanych dźwięków. Wykorzystanie zestawu pozwoli na usunięcie (lub zminimalizowanie) zaburzeń słuchania w zakresie poprawnej sprawności słuchowej oraz niesłyszenia dźwięków o wysokich częstotliwościach. Terapia metodą Tomatisa przeznaczona jest dla osób od 6 roku życia - mogą z niej korzystać zarówno dzieci jak i dorośli. Terapia oparta o tę metodę jest długotrwała, ponieważ musi odbyć się odpowiednia liczba sesji, by uzyskać zadowalające rezultaty. Na początku terapii za pomocą zestawu eduSensus Uwaga Słuchowa konieczne jest przeprowadzenie diagnozy, po której następuje prezentacja materiału dźwiękowego. Pacjent ma w tym czasie założone słuchawki (z wibratorem), dzięki czemu dźwięki docierają do niego drogą powietrzną i kostną. Terapeuta ma możliwość ingerencji w prezentowany materiał dźwiękowy, możne np. zmieniać balans, ustawiać opóźnienie lub wyprzedzenie. Zaletą systemu jest również to, że terapię można przeprowadzać na większej liczbie osób (maksymalnie 4 osoby), które dodatkowo mają zdiagnozowane różne zaburzenia. Nie ma potrzeby "zebrania" osób z takim samym typem zaburzeń. Zaburzenia, które można poddać terapii: Trudności w czytaniu i pisaniu (Dysleksja) Trudności szkolne Nadpobudliwość psychoruchowa Zaburzenia koncentracji uwagi Zaburzenia mowy Zaburzenia głosu Zaburzenia w rozwoju emocjonalnym oraz psychicznym Autyzm Nadmierny stres Zaburzenia komunikacji językowej Niepełnosprawność intelektualna Agresywność Zawroty głowy związane z uszkodzeniem błędnika Terapia może zostać wykorzystana przez osoby w różnym wieku. Mogą z niej korzystać osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osoby w tzw. normie intelektualno-motorycznej. Jednocześni terapii mogą zostać poddane 4 osoby z różnymi zaburzeniami. Zalety eduSensus Uwaga Słuchowa: Niewielkie rozmiary urządzenia (możliwość łatwego przenoszenia zestawu stacjonarnego) Nagrania w formacie wav wykorzystywane przez samego A. Tomatisa Możliwość odbywania terapii w domu dzięki zestawowi mobilnemu Urządzenie cyfrowe Muzyka znajduje się na dysku twardym (nie ma potrzeby zmiany płyt dla kolejnych etapów terapii) Przygotowane programy terapeutyczne na każdy dzień terapii Możliwość zmiany parametrów na każdym utworze Możliwość uruchomienia indywidualnego programu terapeutycznego dla każdej osoby Certyfikat bezpieczeństwa PCBC Certyfikat wyrobu medycznego eduSensus Uwaga Słuchowa podzielony został na 2 część: zestaw stacjonarny oraz na zestaw do terapii domowej. Zestaw stacjonarny zawiera tzw. elektroniczne ucho, do którego podłącza się laptop zawierający zainstalowaną aplikację terapeuty. Aplikacja terapeuty przechowuje dane pacjenta oraz umożliwia przeprowadzenie diagnozy i terapii różnego rodzaju zaburzeń. Zestaw domowy zawiera słuchawki powietrzno-kostne, które należy podłączyć do urządzenia iPod. W urządzeniu zainstalowana jest aplikacja, za pomocą której pacjent odsłuchuje utwory przygotowane przez terapeutę. Przesłanie indywidualnego treningu następuje z urządzenia terapeuty do urządzania iPod poprzez router znajdujący się w zestawie. Gdy pacjent wróci do gabinetu po wykonaniu treningu aplikacja z jego urządzenia prześle informację zwrotną o przebiegu treningu do aplikacji terapeuty. Dla większej wygody użytkowania iPoda, można przymocować go do ramienia za pomocą specjalnej obudowy. Dzięki temu można słuchać nagrań w dowolnym miejscu sprawniej odbywać zadany przez terapeutę trening. Metoda Tomatisa dla dzieci umożliwia przeprowadzenie diagnozy i terapii związanej z: Zaburzeniami językowymi (jąkanie, zaburzenia artykulacji) Kłopotami z komunikacją Problemami z koncentracją Trudnościami w nauce Dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią Zaburzeniami koordynacji ruchowej Zaburzeniami zachowania (np. ADHD) Autyzmem Zespołem Downa oraz innymi zespołami genetycznymi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Rozwijamy mowę